alberto casati / bio

 

Alberto Casati is an Italian designer, born in 1988 in Monza where he lives.

He graduated in Industrial design at Politecnico di Milano in 2010 earning a MA in Product service system design (2012). He took part to the European programme MEDes (Master of European Design) studying abroad in Aalto University (Helsinki) and in the Academy of art in Stuttgart.

 

In his works a bit of irony and imaginativeness are always present, with reminds to the pop world and to surrealism. Color is another key element that can not miss in his projects, as well as a pinch of Italianity.

 

His projects were presented at Salone del Mobile in Milan, Ambiente and Museum für Moderne Kunst in Frankfurt, DMY in Berlin, Host and Homi in Milan, Aalto University in Helsinki and Open Design Italia in Venice.

//

Alberto Casati è un designer italiano, nato nel 1988 a Monza dove vive.

Si è laureato in design industriale al Politecnico di Milano nel 2010 specializzandosi poi con una laurea in Product service system design (2012). Ha fatto parte del programma europeo MEDes (Master of European Design) studiando all’estero presso Aalto University (Helsinki) e l’accademia di arte applicate di Stoccarda.

 

Nei suoi lavori è sempre presente un po’ di ironia e di estrosità con dei richiami al mondo pop e al mondo surreale. Il colore è un altro elemento che non può mancare nei suoi progetti oltre che ad un pizzico di italianità.

 

Ha presentato i suoi progetti al Salone del Mobile a Milano, alla fiera di Ambiente e al museo di arte moderna a Francoforte, DMY a Berlino, Host e Homi a Milano, Aalto University a Helsinki e Open Design Italia a Venezia.

© 2019 by Alberto Casati